Purjejaht Cassandra on laev ja meeskond, mis seilanud Läänemerel nüüd juba tubli 15 aastat. Laeva meeskond on natuke läbi aegade vahetunud ja ka alus ise on aastal 2016 ja ka 2022 aastal vahetunud, kuid ajalooline nimi jäi. See logiraamat saab alguse 2007 aasta maist kui tõime Cassandra nime kandva laeva Taanist, Bornholmi saarelt. Nimi meile sobis, sest sellel on ajalooline side Eesti ja Saaremaaga. . Teine Cassandra oli Beneteau First 34.7 . Alates 2022 seilab meredel kolmas laev, seekord X-35 aga nimi ikka sama.

26.7.13

Muhu Väin

Nagu traditsiooniks, osales Cassandra ka 56. Muhu Väina regatil.
Muhu Väina regatt on ühtlasi ka Eesti Meistrivõistlused Avamerepurjetamises, mis toimusid  13.-20. juulil 2013. Seekord oli regati start Haapsalus. Cassandra alustas teekonda reede, 12. juuli õhtul. Pardal olid Jaanis, Ülar ja Martin. Öö läbi sõitsime teravas tihttuules vastu lainet kuni Kuivastuni. Kuivastus olime kell 3.30 varahommikul. Seal liitus meiega Juhan.
Edasi tuul vaibus ja osa teest tuli sõita mootor all. Haapsalusse jõudsime laupäeva keskpäevaks ja registreerisime jahi.
Haapsalus liitus miega Alo. Osalesime regati avamisel ja valmistasime end järgmise päeva sõiduks ette.
Seekord sai esmakordselt iga osalev jaht mälestusplaadi. Toidutalongide asemel oli käepael.
Pühapäeval, 14. juunil sõitsime vaikses tuules Haapsalu -Heltermaa etapi. Saime siin 14. koha.  Heltermaal õnnistasime sisse oma roostevaba grilli.
Esmaspäevane Heltermaa - Kuivastu etapp ei hiilganud tuule poolest. Suurem osa etapist sai sõidetud vaikses taganttuules ja spinnakeriga.
Üldiselt õnnestus kogu võistluse ajal saada sadamates normaalne kaikoht. Kõige keerulisem oligi Kuivastus, kus olime mitme teise jahi küljes.
Veidi tugevamat tuult andis Kuivastu - Pärnu etapiks. Suurem osa sellest sai sõita spinnakeri all. Tükati oleks võinud tuult ka rohkem olla. Siiski saime tänu tuulele seni parima koha, 13. mis on meie võistlejategrupi LYS II täpselt keskel.
Pärnu lühirajal toimus kaks huvitavat sõitu. Rada oli huvitav ja ka sõit ise pakkus naudingut. Tuult oli parasjagu ja Runö tõi ka pealtvaatajad merele. Esimesel sõidul olime veidi kobad, aga teisel sõidul maandusime viiendaks.
Ebameeldiv vahejuhtum oli see, et ühel meie grupi juhtival jahil, La Folie, sõideti mast maha.
Pärnus oli neljapäev vaba päev. Selles mõttes, et alles õhtul startisime Romassaarde. Ülar ja Martin osalesid päeval RS Feva võistlusel. Jaanis käis Southamtonist siia praktikale tulnud tudengiga linna peal korterit vaatamas.
Palutõotavaks kujunes regati pikim, Pärnu- Roomasaare ööetapp. Siingi oli esialgu tuult piisavalt. See puhus ka üsna vastu ka kuni Kihnu-Munalaiu laevateeni oli krüssu.
Keskööks olime tänu tugevale tuulele ja vastulainele saavutanud võistlus jälgiva trackingu järgi tõusnud füüsiliselt esikohale.
Ilmaennustus pidas aga paika ja varahommikul tuul vaibus. Tuule keeramine valmistas ka teise üllatuse. Nimelt ei osanud me arvata, et Saaremaa all saab sõita juba spinnakeriga. Selle võimaluse magasime ca 15 minutit maha.
Olime kogu öö üleval. Kes sai tukkus vahepeal. Martin oli just saanud koisse pikali heita, kui raadio hakkas pakkuma teravaud elamusi. Nimelt kõlas eetris MAYDAY jahilt Kristi. "Jaht Kristi upub", oli sõnumiks.
Esialgu halvasti kuulda aga hiljem paremini arusaadavalat saime kirja Kristi koordinaadid. See oli meist 5 miili eemal ja seal kandis oli ka teisi jahte. Nii et me otseselt päästeoperatsioonis ei osalenud.
Küll tõttas sündmuskohale piirivalvelaev Valve, kes kihutas meis  üsna lähedalt mööda.
Tuul õnneks pärsi ära ei vaibunud ja kuigi Mercuris sai meid Allirahu all kätte, saavutasime etapil lõpuks neljanda koha. See jäi ka meie selle regati laeks.
Reedel toimus Kuressaare kuursaalis meeldiv galaõhtu. Külmlaud oli eriti rikkalik ja kõik said kõhud kenasti täis.
Viimane Roomasaare ring läks õnnetult, sest purunes spinnakeripoomi nokk ja me ei saanud spinnakeri kasutada. Päris pikas tagantuuleosas sellega hävisime. veidi õnnestus tagasi teha krüssuga tugevnevas tuules. Lõppkokkuvõtteks saime etapil 10 koha.
Meeleolukas ja rahvarohke oli ka väina lõpetamine. Kuna juba reedel tugevnev põhjakaarte tuul kogus üha rammu, siis paljud jahid ei kiirustanud Roomassaarest minema. Kes aga läksid, said väinameres tugevat vastutuult ja seal murdus mitu masti. Kuivastu sadam sai sellega päris täis.