Purjejaht Cassandra on laev ja meeskond, mis seilanud Läänemerel nüüd juba tubli 15 aastat. Laeva meeskond on natuke läbi aegade vahetunud ja ka alus ise on aastal 2016 ja ka 2022 aastal vahetunud, kuid ajalooline nimi jäi. See logiraamat saab alguse 2007 aasta maist kui tõime Cassandra nime kandva laeva Taanist, Bornholmi saarelt. Nimi meile sobis, sest sellel on ajalooline side Eesti ja Saaremaaga. . Teine Cassandra oli Beneteau First 34.7 . Alates 2022 seilab meredel kolmas laev, seekord X-35 aga nimi ikka sama.

22.8.20

Dagö regatt ümber Hiiumaa

Kui Muhu Väina regatt kuu tagasi Hiiumaal peatus, siis panime tähele Dagö regati kuulutust ja see tundus huvitav. Teist aastat toimuv ümber Hiiumaa purjetamine on ka Hiiumaa meistrivõistlused ja regatt kuulub ka jahtklubide liidu karikasarja.

Mõeldud ja tehtud. Kolmapäeval, 12. augustil startisime Tallinnast Kärdla suunas. Esialgne tuulevaikus, mis Pirital ka kolmapäevaku ära jättis, kasvas öö jooksul 10 m/s vastutuuleks, Kostitas ka vihm.

Aga oli ka kosutust. Väga maitsvad oli Juhani kodust kaasa võetud herned. Nii me neid siis kolmekesi, Jaanis, Ott ja Juhan ise, krõbistasime.

Regatil olime esimeses ehk nn suurte grupis. Konkurendid meile selles grupis olid Olympic ja Postimees. Mõlemad Dagö jahtklubi jahid.

Esimese päeva pikal sõidul ümber Hiiumaa (12 h kestnud sõit) edestasime Olympicut u 7minutiga ja Postimehele kaotasime umbes sama palju. Meie olime sellel sõidul kolmekesi.

Väga meeldiva üllatuse tegi Orjaku sadam, mis oli väike, hubane ja armas. Kui finišeerusime päikeseloojangul, siis sadamasse sõitsime sisse kesköö paiku. Birgit ootas meid sadamakail. Peale pikka sõitu pakuti head suppi.

Teise päeva liitus siis ka  Birgit ja lühirajad (3x 3 ringi) toimusid vastu ootusi tugevamas tuules, nii 9 m/s ja kuna meid oli vähe, siis sõitsime ilma spinnita.

Kolmandal sõidul õnnestus spinnita sõidu kaotus tagasi teha krüssus Olympicu vastu.

Orjakul osales Jaanis kohalikul arvamusfestivalil, kus paljude teemade seas oli üks ka sadamate tulevik. Arutelu juhtis Jaano Martin Ots ja osales SA Hiiumaa Sadamad juht Liina Härm.

Kolmandal päeval meie rada lühendati ja finiš oil Harilaiu all. Sellel sõidul seilas Postimees ilma spinnita ja edestasime neid 30miili pikkusel rajal füüsiliselt poole tunniga.

Esikohaheitlus läks sedapuhku küll ilma nahka. Umbes pool miili enne lõppu mõnus spinniga võetav küljetuul vaikis ja keeras vastu.

Lisaks jäime starti hiljaks 2 minutit, kuna aitasime Lagle sadamast stardialale pukseerida.

Üle ootuste super regatt, hea ilm, Orjaku sadam äärmiselt meeldiv koht.