Purjejaht Cassandra on laev ja meeskond, mis seilanud Läänemerel nüüd juba tubli 15 aastat. Laeva meeskond on natuke läbi aegade vahetunud ja ka alus ise on aastal 2016 ja ka 2022 aastal vahetunud, kuid ajalooline nimi jäi. See logiraamat saab alguse 2007 aasta maist kui tõime Cassandra nime kandva laeva Taanist, Bornholmi saarelt. Nimi meile sobis, sest sellel on ajalooline side Eesti ja Saaremaaga. . Teine Cassandra oli Beneteau First 34.7 . Alates 2022 seilab meredel kolmas laev, seekord X-35 aga nimi ikka sama.

20.4.16

Laeva kodutee I etapp

Laupäeval, 16. aprillil asusime kaheksakesi varahommikul kell 6.30 teele Helsingi poole, et tuua Alojanrantast ära uus Cassandra, First 34.7.
Lisaks jahi meeskonnale, mis koosnes Alost, Juhanist, Rihost, Otist, Kristjanist, Ülarist ja Jaanisest, oli meil kaasas ka norra kodakondne Dyre, kes viis tagasi meie reisibussi. Teel külastasime Lauttasaari paadipoode ja toidukauplust varude tekitamiseks.
Sadamas Juha lehvitas meile ja võttis vastu šampusepudeliga, et tähistada hetke kui Annrosest saab Cassandra. Kohe hakkasime purjesid peale panema, et minna tegema proovisõitu.
Proovisõit kestis paar tundi. Juha läks koju ja meie läksime kämpingusse, mille olime broneerinud. Seal sai sumbast püüda kahvaga ahvenaid, millega tegeles Juhan. Tema valmistas nendest ka maitsva õhusöögi. Samal ajal tõi Riho puid ja Alo küttis sauna.
Järgmisel päeval, 17. aprilli hommikul hankisime tanklast kütet ja alustasime sõitu Paraisten 
Porttisse. Tuul puhus vastu ja vaadet varjutas udu. Aeg-ajalt oli kuulda udupasunaid ja pasundasime ka meie. Üks selline pasundamine viis meid lahku Soome sõjalaevast, mis udust välja ujus.
Parasiten Porttis oli natuke raske leida piisavalt sügavat kaikohta aga lõpuks selle siiski leidsime. Muidugi olime sadamas ainus jaht ja laev üldse.
Järgmisel päeval, esmaspäeval, 18. aprillil jätkasime teekonda Hankosse. Udu oli, aga vähem kui eelmisel päeval.
Tuul oli valdavalt tagant ja tegime head käiku.
Hanko sadamas oli peale meie veel üks jaht. Sadamatasu oli 5 eurot ja selle eest sai vett ja elektrit. Vetsus sai käia baaris. Sadamas oli silt, et oleme selleks hooajaks suletud J.

19. aprill startisime üle lahe Dirhamisse. Tuult oli 8-9 m/s ja meie kiirus 7-8 sõlme. Tuule nurk 30-40 kraadi. Vahel piilus pilve tagant päike. Osumussaare all saime vihma ja varsti tuli ka päike taas välja. Eestisse jõudmisel tervitas meid vikerkaar, mille sõnum on teadupoolest „pean sinuga tehtud lepingut“.
Dirhami sadamas käisime saunas ja grillisime. Juhani abikaasa tõi meile varude täiendust ja
Juhan ise läks koju. Otil käis kaasa laeva vaatamas. Täna 20. aprill käis laeval hindaja ja me ise tutvusime süsteemide tööga. Plaan on homme jätkata teekonda Kuivastusse.







No comments: