Jaht Cassandra käis siis jaanipäeva
järel ja Muhu Väina regati eel merematkal Peterburis ja Viiburis.
Roomassaarest sõitsime
välja jaanipäeva õhtul. Vahepeatuse tegime Tallinnas, Miiduranna sadamas, kus sai vormistatud ka
piiriületus.
Sailing.ee Kaspari käest saime lisaks olemasolevale Garmini plotteri kaardile ka Gotta paberkaardid Soome lahe idaosa kohta. Kunagi on selle kohta siis Eestimaal kaardiatlas välja antud.
Lisaks sai uuritud natuke ka internetist, nagu noonsite.com ja Peterburi sadamate endi kodulehtedelt, millest tuleb juttu allpool.
Lisaks sai uuritud natuke ka internetist, nagu noonsite.com ja Peterburi sadamate endi kodulehtedelt, millest tuleb juttu allpool.
Oleme harjunud asju
tegema natuke vastukarva. Kuna ilmaprognoos oli soodus, startisime Tallinnast
Peterburi poole keskpäeval, mitte õhtul, nagu kipper.ee foorumis oli Kaspari poolt varasemalt
soovitatud. Kes Peterburis öösel navigeerida ei taha, võiks planeerida
Tallinnast väljasõidu ikkagi õhtuks.
Nii olimegi Goglandi (Suursaare) all
varahommikul.
Andsime oma saabumisest
raadio teel ilusti teada. Kohe vastust ei saanud. Veidi hiljem kutsuti meid
välja koordinaatide järgi. Vene keele kasutamine ja õigeaegne väljakutsetele
reageerimine tagas ladusa suhtluse. Edaspidi kutsuti meid nii koordinaatide kui
jahi nime järgi nii umbest tunni paari tagant. Raadiovaht on seega Venemaal kohustuslik.
Veel üks märkus navigatsioonitingimsute kohta on, et paljud laevatee faarvaatri poid on kaardile küll märgitud, aga vees neid ei ole. Sinu asukohta võidakse aga küsida mõne olematu poi numbri järgi. Seega peab kaart olema selline, kus need peal.
Õhtul enne
päikeseloojangut läbisime koos ühe kolaka kaubalaeva ja ühe jõepraamiga Kroonlinna
väravad ja öösel kell 3 paiku kinnitasime otsas Morskoi Vaksalis.
Arvasime, et seal on ikka
mingi normaalne kai. Ikkagi Peterburi merevärav või nii… Tegelikult oli vaid
betoonrinnatis. Selle taga võrkaed ja värav mis viis vaksalihoonesse. Selle leiab meie Pererburi sadamate kaardil googles.
Läksin siis vaksalist
piirivalvet otsima. Maja lahti, aga ei leidnus 24 h piirivalvest haisugi.
Ilmselt magasid ja kuigi sai antud ilmselt ka õige ukse taga kella, ei avanud
keegi. Sai siis helistatud telefoniga. Unine hääl teatas, et tuleb kell 6
laevale. Saime paar tundi tukkuda.
Laevale astus tikkkontsadega
näitsik. Imestas, kuidas me sellisel laeval neljakesi ära mahume, vaatas näod
üle ja läksime passide ja dokumentidega vaksalisse. Piiri vormistamine ja toll
võttis aega kokku tunnikese. Kõik,
kellega asju sai aetud olid näitsikud.
Munsterrolle läks ära
kolm. Suurem aeg kulus kaptenil meeskonna migratsioonikaartide täitmisele. Kui laev
ei ole eraisiku omand, vaid firma või MTÜ oma, siis on vaja venekeelset
volitust kasutajatele. Meil oli volitus eesti ja inglise keeles. Nad leppisid
sellega, aga palusid, et järgmine kord oleks volitus venekeelne.
Tuli anda ka allkiri
selle kohta, et Peterburis seisame vaid ühes jahtklubis. Valida oli ametiühingute Jõe Jahtklubi, mida ka kesk-jahtklubiks kutsutakse, Krestovski saarel asuva jahtklubi ja merejahtklubi vahel. Peterburis viibimise jooksul
vahepeal jahtklubi vahetada ei olevat lubatud. Meie valisime jõe jahtklubi.
Kui plaanis külastada
veel mõnd muud Vene sadamat, tuleks seda kohe öelda. Meil tekkis Viiburi
külastuse soov alles Peterburis olles ja selleks tuli 20 min telefoni kedrata,
et luba saada ja tagasiteel Morskoi Vaksali vahepeal mitte külastada.
Jõe jahtklubi, kes
uhkustab küll oma pika ajalooga, on suhteliselt mannetu paik. Jah, bojaarida kaatreid on seal küll. Jahtklubi
suur ja uhke hoone on väsinud. Külalistele on dušširuum avatud vaid 2 h
hommikul ja õhtul, vetsus pole paberit ja vets on ka öösel kinni. Vesi on kais
olemas, aga voolik peab endal olema. Ööpäev maksis 900 rubla.
Turvalisega on nii ja
naa. Sadamas on 24 h valvur, kes öösel norskab ja värav on pidevalt lahti. Meil
läks õnneks.
Peterburist Viiburisse
minnes testisime, kas laevateedelt võib lõigata. Ühe pikema ja üle suurte
laevade ankruala viiva lõikamise kohta küsisime raadio teel luba. Selle ka
saime. Hiljem krüssasime ilma probleemideta 1-2 miili laevatee servast.
Öösel külastas Vysotski
lähistel meid ka piirivalvelaev. Tegi kaabli kaugusel tiiru, ilmselt vaatas
lippu ja pani edasi.
Piirivalvuritel oli seal
ka oma sadam, kus seisis hulk suuremaid ja väiksemaid laevu.
Viiburis õnnestus meil
rikkuda ka Venemaa piirirežiimi. Nagu pärast selgus, oli see kohalikel sisse
programmeeritud.
Saabusime Viiburisse
varahommikul, kella nelja paiku. Kõik jahid seisid silla ääres kais. Läksime meiegi
sinna. Sadama valvur avas peldiku ( plastist väikäimla, mis keti ja tabalukuga
kinni) , andis elektriotsa ja küsis 300 rubla.
Hommikul kella 10 paku koputas piirivalve jahi parda pihta ja
teatas, et tuleb liikuda 30 meetrit eemal oleva ujuvsilla juurde. Seal tehakse
passikontrolli.
Läksime siis sinna.
Selgus, et oleksime pidanud kohe sinna minema ja piirikaid saabumisest
informeerima. Me omakorda selgitasime, et oleme juba Vene Föderatsiooni
sisenenud ja eeldasime et sadamavalvur meie saabumisest teatab. Peterburis see
nii toimis.
Selgus, et kuigi sadam (jahtklubi)
teab, et välisjahid peavad seisma teises kais, püüavad nad neid endale
meelitada ja ei informeeri ka piirkaid.
Režiimi rikkumine
päädivat kapteni poolt seletuskirja kirjutamisega staabis. Läksin siis poisiga
kaasa staapi. Seal vestlesime ülemusega
paar minutit ja sellega asi lõppes. Kuna aga ise sealt jahi juurde läbi
kaubasadama jalutada ei võinud, ootasin terve tunni, kuni vabanes piirikas, kes
mind saatis. Staabis pakuti puhketoas kohvi ja paluti seniks telerit vaadata.
Ruumid olid kenasti remonditud.
Proovisin küll seletada,
et jahtklubi kais on elekter ja vets, aga sinna meid tagasi ei lubatud. Välisjahtide
passikontrolli kais polnud ei üht ega teist. Vetsus siiski sai käia kõrval olevas
reisisadama restoranis. Reisisadamas käis kord päevas laev Karelia (Karjala), mis vedas turiste. Juuresolev foto Viiburi välisjahtide "kaist" on tehtud Viiburi lossi tornist.
See on lühike kokkuvõte
navigatsiooni ja piirkontrolli osast. Tagasi välja vormistamine võttis aega
pool tundi.
Lisaks umbes 6
munsterrollile on hea omada paari laeva registreerimistunnistuse ja kapteni
passi esilehe koopiat (tollile). Mosrskoi Vaksalis tehti sisse tollimisel
koopiad kohapeal, Viibrus tuli aga ise otsida, kus koopiad teha. Neid oli vaja
hiljemalt ärasõiduks.
Vahepala pani kirja Jaanis
No comments:
Post a Comment