Purjejaht Cassandra on laev ja meeskond, mis seilanud Läänemerel nüüd juba tubli 15 aastat. Laeva meeskond on natuke läbi aegade vahetunud ja ka alus ise on aastal 2016 ja ka 2022 aastal vahetunud, kuid ajalooline nimi jäi. See logiraamat saab alguse 2007 aasta maist kui tõime Cassandra nime kandva laeva Taanist, Bornholmi saarelt. Nimi meile sobis, sest sellel on ajalooline side Eesti ja Saaremaaga. . Teine Cassandra oli Beneteau First 34.7 . Alates 2022 seilab meredel kolmas laev, seekord X-35 aga nimi ikka sama.

8.7.24

GoRR 2024

Reedel peale tööpäeva lõppu tulid Indrek ja Alo lennukiga Roomassaarde. Jaanis, Juhan ja Margus olid juba päeval laeva välja tõstnud ning põhja ära pesnud. Ilm paistis veel kena ja ennustatud kõueilmani jäi veel neli tundi. Seega otsustas ka ELLI väljuda pigem kohe koos meiega ülesõidule Riiga. LILIANN pidi hommikul alustama.

See oli meie laiuskraadil harva esinev “troopiline öö”, kui temperatuur ei lange alla 20*C. Sõitsime mootoriga, laev rullas bakstaaklaines ja kogesime ka tugevamaid tuuleiilinguid, kuid 14,5 tunni pärast jõudsime esimeste jahtide hulgas Auda jahtklubisse.

Foto: Cassandra ja meeskond Audas.

See on üks kaunimaid hetki, kui laevad hakkavad regati eel kohale saabuma, kõik on tulnud pikema või lühema maa, kõik on rahul läbitud ülesõiduga ning optimistlikud ees ootava võidusõidunädala suhtes. Selles melus möödus päikseline laupäev ka CASSANDRA meeskonnal. Pealelõunal saime regatibüroost kätte ka oma kolmanda GoRR-i pardanumbrid ning rakendasime ammu plaanis olnud võtet - Indrek ja Alo laenasid sadama skuutripontooni ja aerutasid sellega laeva vöörikleepse paigaldama. Idee meeldis ka teistele ning saime mōndagi sõbralikku laeva pardakleepsudega aidata.

Tehnilise ülevaatuse aeg oli meil pühapäeva hommikul, kõik oli korras, üllatasime komisjoni kahe groodi registreerimisega, mis on ORC järgi paar viimast aastat lubatud. Mõõtsime koha peal veel ka ühe eespurje.

Pühapäev oli ka regati paraadi päev. Pealelõunal heiskasime signaalkoodi lipuehte ning sõitsime Auda klubist kesklinna sillani ning tagasi. Meie seltskonna valis paraadi ajaks ka Eesti poolne korraldaja Piret.

Paraad kulges Riia kesklinnani. Fotod J. Prii ja GORR pildipank https://gorr.lv/ee/galerii

Esmaspäevase esimese stardi hetkeks saabus 10 m/s tuul ning ülitugev vihmasadu, stardiliini oli vaevu näha ning meile meenutas see GoRR starti Ventspilsist neli aastat tagasi. Olime aga tugeva ilma purjede all ennast hästi positsioneerinud ja hoidsime keskmist 5. kohta ilma järele andes kuni lõpuni.

Salacgrivasse sõiduks lubas hoopis tasasemat ilma 2 m/s tuulega, mida meie X-jaht üldse ei pelga. Vahetasime groodi suurema ja kergema vastu. Teisipäevast alates saime veel meeskonna täiendust Martini ja Ott Marteni näol. NOR oli aga näinud ette kohustuse finišeerida 12 tunni sees, milleks olid kogu laevastikust võimelised vaid 4 jahti. Meie nende hulka ei kuulunud ja saime koos ülejäänutega 2. koha punktid, kui mootoritega õhtuhämaruses regatisupile läksime. Meie grupis ainukesena tulemuse kirja saanud FOLLOW aga rohkem ei startinudki. Leedulaste X-35 TE KYLA jättis aga kaks järgmist etappi vahele.

Kolmapäevasel ringil kukkus Alo kokpitis pautides parempoolse 8. ribi katki. Veel lasime spinni poomi ülestõmbe käest. See keerdus ümber spinni valli ja proovisime neid siis koos alla tõmmata. Kahjuks nii kohmakalt, et tõmbasime spinni valli mastist välja. Karistuseks tuli kõik allatuuleotsad ilma spinnakerita sõita. Punkte see muidugi juurde ei andnud.

Õhtul sadamas märkasime oma lõbuks pootsmanitooliga masti roninud kohalikku noormeest, kes oli nõus meid meie hädas aitama ning panime spinni otsad paika tagasi.

Neljapäeval oli jälle vaikiv allatuuleilm, nagu öeldud pole meie laeval selle vastu midagi, kuid ühehalsiotsal sõidavd kõik laevad oma palli täis. Olime kenasti keskel, kui veidi enne lõppu jäi üks märk võtmata. ESTELLE meenutas seda meile raadio teel ning läksime 1,5 NM tagasi. Kaotasime kaks kohta.

Reedel oli jälle oodata tugevamat ilma ning meeskonda saabus tugevdama Jaak. Arutlesime purjede valiku üle, peale jäid kergemad purjed, kuid juba lühiraja esimese stardi järel purunes eespuri täielikult. Järgmist starti oodates sai ka groot tugevasti rappida. Kõik kolm starti läksid täiemahuliselt regatiarvestusse ja meil seega teistega võrreldes üks puudu.

Tugevate tegijatega ORC II grupis rõõmsalt alanud regatt oli seega sündmusterohke ja läks paraku kohtade mõttes allasuunas. Siiski oli kena kogemus, mõnus meeskond ja GoRR regatikorraldus oli jälle suuri samme edasi astunud. Kui 2017 olime 19 laeva seltskonnas ja auhinnaks oli kott kartuleid, siis nüüd kogunes juba 69 laeva.