Eesmärgiks oli teha varakevadel jahi juures ära mõned parandustööd. Suuremaks ettevõtmiseks oli kajutilae vettinud balsa vahetamine. Kahe klaasfiibrist laminaadi kihi vahel olnud balsa andis end lahti ja süsteem ei olnud enam tervik. Balsa vettimine andis end tunda sellega, et kajuti lagi muutus pehmeks.
Igal aastaga üha rohkem. Nüüd lõikasime lae lahti ja eemaldasime vettunud puidu. See oli üsna lihtne tegevus. Balsa oli laminaadi küljest lahti. Ja pole ka ime, sest puit meenutas pigem käsna, mida kühveldasime ämbrisse. Samas, kui tükk ära kuivas, oli see uuesti puu mis puu.
Lahti lõigatud osa oligi enam vähem kogu pehkinud ala ja vaid veidi sai balsat välja kookida ka serva alt.
Nüüd lasime lael mitu kuud kuivada.
Seejärel lamineerisime lae peale kihi divinycelli ja ühe kihi klaasmatti. Seejärel läks peale välja lõigatud vana laeplaat. Lõikekoha lamineerime omakorda kinni klaasriide ribaga. See töö saab tehtud ilmselt küll juba vees.
Teine suurem töö oli kere veepealse osa värvimine. Selleks kasutasime professionaali abi. Meie endi tööks jäi aluspinna lihvimine, pahteldamine ja taas lihvimine. Üsna siiber sai sellest nühkimisest. Värvisime ellingus sees pihustiga. Selleks tuli jahi reeling ja kõik teised jahid ja paadid kinni katta. Värvimiseks kasutasime Novol professional Thin 870 nn. veoauto värvi. See tundus usaldusväärne, kuna aasta tagasi värviti sama värviga SMS jaht Maris ja tulemus oli korralik. Meiegi jäime rahule. Tõsi, mõnes kohas hakkas värv voolama, sest kuigi aprilli lõpp, oli siiski ilm väga jahe ja värv kuivas aeglaselt. Need kohad peab veel välja lihvima. Seda saab teha, kui värv on korralikult kõvenenud, umbes kuu aja pärast.
No comments:
Post a Comment