Purjejaht Cassandra on laev ja meeskond, mis seilanud Läänemerel nüüd juba tubli 15 aastat. Laeva meeskond on natuke läbi aegade vahetunud ja ka alus ise on aastal 2016 ja ka 2022 aastal vahetunud, kuid ajalooline nimi jäi. See logiraamat saab alguse 2007 aasta maist kui tõime Cassandra nime kandva laeva Taanist, Bornholmi saarelt. Nimi meile sobis, sest sellel on ajalooline side Eesti ja Saaremaaga. . Teine Cassandra oli Beneteau First 34.7 . Alates 2022 seilab meredel kolmas laev, seekord X-35 aga nimi ikka sama.

11.8.15

Gotland 2015

Oleme nüüd 9 korda üle Läänemere sõitnud. Sel korral olid meeskonnas Jaanis, Alo, Kristjan, Mariliis ja Simmo. Minnes olid kõik merehaiged. 40 tundi vastu lainet. Laevateel lahknesime põhja poole suunduva tankeriga Baltic Faith.
Kohale jõudes pani Alo oma telefoni PIN koodi paar korda valesti ning tegeles tükk aega selle lahti blokeerimisega. Kell oli 20:00 ja reede õhtul.
Peatusime Fårösundi jahisadamas, otse praamisadama kõrval. Endine vesilennukite sadam on müügis 4,5 MSEK-ga. Polegi palju arvestades, et sadamas seisis paar jahti, mis maksid igaüks ilmselt sama palju.
Esimesel päeval rentisime jalgrattad ning veetsime sportliku päeva Fårö saarel.
Teisel päeval käisime külas Eesti konsulil Riina Noodaperal, kes pakkus meile maitsvat suvist lõunat ning näitas kohti, kuhu turist omapäi sattuda ei oska. Saime ka tõeliste Gotlandi käiade omanikeks.
Kolmandal päeval sõitsime veidi rendiautoga ringi, käisime ujumas ja autode võidusõidu ringraja ääres. Külastasime ka Visby linna. Seal oli alanud Almedalen arvamusfestival ning rahvast rohkem, kui inimesi.
Rendiauto andsime edasi Eestist saabunud trimaraani "CremeFraiche" meeskonnale.

Roomassaarde tagasi saime pärituules rekordilise 25 tunniga. Laevateel tuli huvitaval kombel jälle lahkneda lõunasse suunduva tankeriga Baltic Faith.