Regatt algas meie jaoks reede õhtul, kui Ott, Jaanis, Ülar, Urve ja Ene tegid öösõidu Roomassaare-Pärnu. See oli selles mõttes huvitav ülesõit, et peale Tulpe madala S poid tõmbasime ülesse spinnakeri ja sõitsime sellega Pärnuni välja. Ja sead läbi Kihnu väina.
Kohale jõudsime Laupäeva hommikul. Samal päeval oli kell 19.00 ja regati avamine.
Pühapäeval kell 13.00 anti start Pärnu - Kihnu etapile. See etapp oli puhas krüss ja tuult kuni 14 m/s.
Olime pannud ülesse kevlarpurjed, mis selles tuules sain vatti. Suurem probleem tekkis eespurjega, mis pidas üll vastu aga ühe varasema kevlapiaga kohast tekkis rebend.
selle etapil oli palju katkestajaid.Jahtidel Fiia ja Project 1 murdusid mastid, Merionil poom, Kaijal rool, Vesileenul on kere kannatanud ja Venusel groot.
Kihnu jõudsime ühtul. Ott ja Juhan käisid elekrijalgrattaga poes.
Oli päikeseline aga väsitav etapp just roolimehe vahetuses.
Tesipäeval 2. juulil Haapsalu - Kärdla etapil puhus taas mehesti. Targu jätsime ülesse vanad dakron matkapurjed ja groodi rehvituna. Rohuküla-Heltermaa laevateel Rukkirahu kanalis said Hiiumaalne suunduva parvlaev reisijad unustamatu vaatepildid kõigist väina jahtidest.
Enne starti rullgenu lahti rullides tekkis meil äpardus. Rullil jäi üks purjeliist tagaliigi taha kinni ja tõmbas liigi õmbluse pikalt lahti. Liist ise kukkus taskus välja ja kadus.
Kärdlas otsisime purjeõmblejat. Üks masin oli Raju meeskonnal aga sellega meie purje ei saanud õmmelda. Juhan leidis kohaliku päästevestide õmbleja ja veenis näitsiku öösel meie purje korrastama. See tehti kenasti ära.
Kärdlas käisime kahel korral itaallase pitsarestoranis söömas. Esimene kord sai tellitud viie pitsa asemel vaid kaas, sest tainas sai otsa.
Kolmapäevane 13. juuli Kärdla Näkimadala regatt oli normaalse tuulega. Õhtune vastuvõtt purjetajatele oli aga nadi. Pakuti põhjakõrbenud makaroni ja peotäis riisi. Kõik ei saanud sedagi.
Juba kolmapäeval väljendasid jahtkaptenid omavahelistes vestlustes muret et neljapäevaks 14. juuli
stardiajaga 16.00 plaanitud Kärdla - Tallinn etapil prognoosivad osa ilmaportaale kuni 20 m/s vastutuult. Tagasihoidlikumad prognoosid jäävad 16 m/s juurde.
Siiski otsustasid korraldajad jääda varasema plaani juurde ja risk läks õnneks. Vastasel korral oleks olnud väga karm etapp.
Üldjoontes aga pidas prognoos paika. Esialgu puhus tagantuul ja kuni Osmussaareni sai sõita spinnakeriga. Siis oli paar tundi tuulevaikus ja kasvav vastutuul tõusis öösel kuni 9 m/s.
Meie rada oli ümber Osmussaare. Osmusseaare N tipu kuures hakkas sadama ja saime vahepeal korralikku vihma.
Reedel 15. juuli jõudsime Piritale kell 11.00 paiku. Puhkasime ja korrastasimelaeva.
Kõik kasutasid võimalust üks öö kodus magada. laeva jäi vaid Jaanis kes kuulas tahtmatult ka
ansambel Singer Vinger kontsert.
Laupäeval, 16. juuli toimunud Tallinna lühirada, mis LYS grupile siiski osutus ringiks oli taas väga tuuline. Õhtul oli meil regati lõpetamine Alo juures kodus. Ilus piknik oli, kus sai teha kokkuvõtteid ja arutada tulevikuplaane.
Laev jäi nädalaks Tallinna, kus pikim reis oli Oti Prangli külastus.
FOTOGALERII
No comments:
Post a Comment