Purjejaht Cassandra on laev ja meeskond, mis seilanud Läänemerel nüüd juba kümme aastat. Laev on meeskonna all küll 2016 aastal vahetunud, aga nimi jäi. See logiraamat saab alguse 2007 aasta maist kui tõime Cassandra nime kandva laeva Taanist, Bornholmi saarelt. Nimi meile sobis, sest sellel on ajalooline side Eesti ja Saaremaaga. Meie esimene laev kannab alates 2016 uute tublide seilajate käes nime Elektra . Uus Cassandra on Beneteau First 34.7 Koos uue laevaga kasvas veidi ka meeskond.

2.12.16

Uue laeva esimene hooaeg



Esimene hooaeg uue laevaga on nüüd seljataga. Kokkuvõttes oleme ostuga päris rahul. Kõik on teistmoodi, kui eelmisel laeval. Esialgu oli väljanägemine nagu tehasest tulnud laeval. Oleme nüüd laeva ikka kasutanud ja tear-and-wear hakkab vaikselt tulema.

Kiirus on muidugi eelmisest laevast 1,5x suurem nii mootori, kui ka purjede all.

Proovisime ka kasutatud purjeid osta, kes see keset hooaega ikka tellida jõuab. KATARINA JEE kilepurjed näitasid kohe teist minekut. JAZZ maailmatasemel groodi osas peame aga veel hinnaläbirääkimisi pidama.
Genoa rull on piisavalt madalal ja õhuke, loobusime selle maha võtmisest ja heiskasime võistluspurjed üle selle.

Tundlikkus on palju suurem, kuna purjestus on suurem. On oluline, kes kus istub ning näiteks rool mõjub väga kiiresti. Roolirattaga harjumine võttis veidi aega, üllatuslikult üritasime kõik seda vales suunas keerata, nagu pinni puhul. Huvitav, et autoga sellist efekti ei teki.
Rooliratast rooli lehega ühendavad trossid käivad üle poolkaarte/sektorite ning ühel hetkel avastasime, et tross libiseb nende peal. See selgus muidugi veidi valjema ilmaga ja sõidu ajal oli see kogemus veidi kohutav, kuid peale pingutamist kõik töötab.

Tehnika poolest oli kõik peaaegu puutumata. Proovisime siis ise kõike kasutada. Suurim üllatus oli võib-olla käigukasti rike. Mingist hetkest ei läinud enam käigud sisse. Tõstsime laeva välja, mootori eest ning defekteerisime käigukasti. Selgus, et üks juhtvõll ja selle nõellaagrid oli veidi roostes(!). Ilmselt oli tihendite vahelt kondentsi sisse immitsenud ning kuna laev oli käigust väljas olnud, tekitas roostet. Seega polnud viga kallis ega eluohtlik, kuid kahjuks juhtus see kõik Ruhnu regati eel ning esimest korda 10 hooaja jooksul jäi meil sellel saarel käimata.

Mugavusvarustusest vahetasime veepumba membraani ja akud ning raadiosaatja kokpitikõlari. GPS signaal kippus ära kaduma, aga peale pistiku hooldust pole enam muresid olnud.
Tellisime ka kokpiti raamtoru/kompassi aluse, millest sõidu ajal hea kinni võtta.

Talvisteks aruteludeks jäävad eespurje kelgu pikenduse lisamine kokpiti laele ning spinni poomi kelk mastile.


Alo.

No comments: