Esimene hooaeg uue laevaga on nüüd seljataga. Kokkuvõttes oleme ostuga
päris rahul. Kõik on teistmoodi, kui eelmisel laeval. Esialgu oli väljanägemine
nagu tehasest tulnud laeval. Oleme nüüd laeva ikka kasutanud ja tear-and-wear
hakkab vaikselt tulema.
Kiirus on muidugi eelmisest laevast 1,5x suurem nii mootori, kui ka
purjede all.
Proovisime ka kasutatud purjeid osta, kes see keset hooaega ikka
tellida jõuab. KATARINA JEE kilepurjed näitasid kohe teist minekut. JAZZ
maailmatasemel groodi osas peame aga veel hinnaläbirääkimisi pidama.
Genoa rull on piisavalt madalal ja õhuke, loobusime selle maha
võtmisest ja heiskasime võistluspurjed üle selle.
Tundlikkus on palju suurem, kuna purjestus on suurem. On oluline, kes
kus istub ning näiteks rool mõjub väga kiiresti. Roolirattaga harjumine võttis
veidi aega, üllatuslikult üritasime kõik seda vales suunas keerata, nagu pinni
puhul. Huvitav, et autoga sellist efekti ei teki.
Rooliratast rooli lehega ühendavad trossid käivad üle poolkaarte/sektorite
ning ühel hetkel avastasime, et tross libiseb nende peal. See selgus muidugi
veidi valjema ilmaga ja sõidu ajal oli see kogemus veidi kohutav, kuid peale
pingutamist kõik töötab.
Tehnika poolest oli kõik peaaegu puutumata. Proovisime siis ise kõike
kasutada. Suurim üllatus oli võib-olla käigukasti rike. Mingist hetkest ei
läinud enam käigud sisse. Tõstsime laeva välja, mootori eest ning
defekteerisime käigukasti. Selgus, et üks juhtvõll ja selle nõellaagrid oli veidi roostes(!).
Ilmselt oli tihendite vahelt kondentsi sisse immitsenud ning kuna laev oli
käigust väljas olnud, tekitas roostet. Seega polnud viga kallis ega eluohtlik,
kuid kahjuks juhtus see kõik Ruhnu regati eel ning esimest korda 10 hooaja
jooksul jäi meil sellel saarel käimata.
Mugavusvarustusest vahetasime veepumba membraani ja akud ning
raadiosaatja kokpitikõlari. GPS signaal kippus ära kaduma, aga peale pistiku
hooldust pole enam muresid olnud.
Tellisime ka kokpiti raamtoru/kompassi aluse, millest sõidu ajal hea
kinni võtta.
Talvisteks aruteludeks jäävad eespurje kelgu pikenduse lisamine kokpiti
laele ning spinni poomi kelk mastile.
Alo.
No comments:
Post a Comment