Kärdlas jäi meil kena päikseline laupäev regatiks valmistumiseks.
Registreerisime laeva, panime kleepsud ja trimmisime masti. Üleliigne
matkavarustus sai regati veoautole laetud ja Kärdla linnas väike jalutuskäik
ette võetud.
Pühapäeval läksime esimesse starti muidugi ootusärevalt, olime ju
talvel mitmeid edendusi ette võtnud ning ka meeskonnas kõik peale ühe juba
eelmise aasta Muhu Väina kogemusega. Ilmselt aitas ka tähelepanu masti
trimmile, et krüssus olime füüsiliselt kena koha peal. Spinniotsal suutsime
samuti seisu hoida ja madalikest ohutult mööduda, kuigi nägime lähedalt ka
kinnisõitmist. Leeotsal saime jälle väga kena käigu ja kokku 7. koht.
Haapsalu start oli jälle teisel pool Rukkirahu, Westmeri sadamast pikalt
välja sõita. Hakkasime juba naljatama, et siit edasi parandame igal etapil
kohta ühe võrra ning et too eelmine sõit läheb ilmselt üldse mahaviskamisele,
kui kõige nõrgem tulemus. Pelgasime muidugi vaikset vastutuult Raugi liinidel,
kuid sarnaselt eelmisele aastale sai sealt täiskiirusel läbi. Suures Väinas
tuul pööras ja valiti erinevaid taktikaid, aga Kuivastus olimegi 6. kohaga.
Roomassaarde minekul sai korraks tuul otsa ja see on muidugi närvesööv.
Olime valinud kõige merepoolsema tee, mis esialgu kandis kenasti. Oli oodata
tuule pööramist nordi ja see võis jällegi edu anda Saaremaa alla hoidjatele.
Lõpuks saime siiski käigu ja jõudsime virtuaalsesse märki Allirahu lõunapoil,
poi ise oli jäänud vette panemata või ära triivinud. Siis tubli krüss üle
Abruka madalike ja 5. koht.
Abruka ringi harjutame ju Saaremaa Merispordi Seltsi klubiregatina igal
aastal ja selgi hooajal harjutus juba tehtud. Ilm oli jälle vaikne ja starti
tuli edasi lükata. Admiral Bellingshauseni nimelise ekspeditsioonijahi teele
saatmiseks sobis aga selline hommik suurepäraselt. Teisel pool Abrukat olime
ikka koos oma suure eeskuju Katarina Jee-ga ning igaüks proovis tuult nõiduda,
kannatust jätkus ja maha me ei jäänud. Roomassaare faarvaatris olid meie
lähedal Mir ja Adventure ning teisigi, kes meid paari pauti tegema panid.
Finišiliinil Roomassaare kai otsas aga tekkis olukord, kus Katarina Jee tuli
vasakult ning neid kontrollis pealpool veel Adele. Meil aga otse, kuigi väga
terav, kurss kai otsale. Palvetele vastati ja läksime ära, esmakordselt siis
enne ühte oma suurt eeskuju Katarina Jee-d. Kokku 4. koht ja tuju hea.
Pärnusse minek algas jälle kenasti üle Abruka madalike. Kirjurahu
ostika järel valisime sarnaselt Red Hot-ile, Adventure-le ja Tuule-le jälle
merepoolsema tee. Tuul sai jälle otsa, tracker-i levist jõudsime välja ja toidu
valmistamise gaas sai ka otsa. Lünklikust tracker-i sidest leidsime paari tunni
pärast Merion X ja Berta olevat juba Kihnu all ja ka meie ümbruses olid laevad
käiku saamas. Jõudsime ka meie tuulde ning edasi hea käiguga juba valjus
külgtuules kord spinniga, kord ilma. Finiši leidmine teiste Pärnu tulede seast
kell 2:18 öösel oli jälle omaette ülesanne, aga Merion X ja Berta olid aja
kinni sõitnud ja meie sinna ei mahtunud. Vähemalt pakuti kai peal sooja seljankat.
Pärnu lühirajal läks esimene sõit paremini, kui teine kus sõitsime
veidi aega langevat. Üldarvestuses aga jäime siiski 4. kohale.
Pärnu ringi algus oli jälle tuuleta, pesime laeva ja käisime ujumas.
Siis aga tehti värske tuulega lühike 6 NM rada, millel Merion X jälle aja meie
jaoks kinni sõitis. Oleksime 97 sekundit varem finišijoone ületanud ja aega
jõudnud, oleksime võib-olla LYS I üldarvestuses viie parema sisse jäänud. Nüüd
aga 11. koht.
Alo Tamm.
No comments:
Post a Comment