Laupäeval oli Pärnus selline vint üleval, et ei tahtnud sadamas ollagi.
Läänetuul oli ujuvslipi tagurpidi kaldu tõstnud, jõe ja laevad vastaskalda
kaubakailt puiduhaket täis puhunud. Hommikul pidi kojamees kogu kai harjaga üle
pühkima.
Ott oli kolmapäeval groodi poomi vedru kinnituse paika pannud ning kontrasoodi ülekandele plokke lisanud. JAZZ-ilt saime osta mõõdukirja sobiva spinnakeri ning Haapsalust jõudis kohale ka uus spinnakeri poom, õnneks juba õiges mõõdus, ainult otsad külge neetida.
Õhtuks ilm leebus ja avamiseks saime ka regati kleepsud pardasse ära
kleepida.
Umbes poolest krüssust märkasime ka oma laeval käigu kadu ja panime
selle muidugi endi oskuste arvele. 10 m/s teravas allatuules liikusime jälle
enam-vähem-käiguga otse finišile, aga laeval oli selgelt mingi uus vibratsioon
sees. Välja tõstetud laevadelt suuri mättaid ei avastatud ning kraanajuhi sõnul
pidavatki jõgi selle ise ära uhtuma. Hommikul tegime vaid veidi tagurpidi sõitu
ning vibrat rohkem ei märganud.
Öösel pööras vaikseks spinnituuleks kuni finišini Kuivastu all. Viirelaiu
all nägime ka jaht BORA kinni sõitmist. Kärdlasse jõudsime kolmapäeval kell 15:00 mootoriga.
Reedel lubas jälle vaiksemat ilma ja ümber Naissaare rada ei tehtud. Vahemadala
juures enne spinnikurssi Piritale saime ühe tuuleaugu. Alla tuli väga terav
spinnikurss Viimsi rannikul. Brassi pinge oli nii suur, et surus uue
spinnipoomi pikuti vastu masti paindesse. Veidi õudne, aga kannatasime ära ja
tulemus õige.
Sadamas kutsus tehniline komisjon
kõik First 34.7 tüüpi laevad ning TESSA ja BLUE LARK-i kontrollkaalumisele.
Peale kraana troppide-kettide, tühjendamatu veeboileri ning hinnangulise
jääkkütuse mahaarvamist selguski, et olime 73 kg mõõdukirjast kergemad!
Metoodika erineb ilmselt erinevatel kaalumistel ja mitmed sõitsid oma sõnul kraanani
tühja kütuse paagiga. Uudis ise on aga rõõmustav, võistluskaalu vähendamise suunas
oleme ju ka tegutsenud.
Laupäeval vahetus meeskonnas Indrek Ingvari vastu. Tallinna ring oli reedesele
väga sarnane kuigi spinniots polnud enam nii terav.
Regatt lõppes protestikomitee poolt meie kõigi sõitude tulemuste korrigeerimisega
vastavalt kaalumise tulemusele vormistatud uuele mõõdukirjale.
Alo Tamm.
No comments:
Post a Comment